Paraglidig klub Plzen
 Jste anonymní uživatel. Přihlašte se.   Dnes je | svátek má Helena, zítra Ludvík

Vyhledávání

19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31

PG výlet Veteránů
Vydáno dne 29. 06. 2005 (2875 přečtení)

Slivka, Sekanina, Popovský na cestách 18.-25.6.2005

Prohlédněte si fotky z akce

V sobotu 18.6. 2005 vyjíždíme z Plzně přes Rozvadov, za hranicemi v Wambergu nabíráme Ottu a kolem Mnichova po dálnici pak odbočením vpravo na Bad Tolz s dojezdem do Lenggries. Fronta má lehké zpoždění. V 15,00 jedeme vlekem 8,50E, pak lehce pěšky asi 100m nad. Startujeme jako letka v intervalu 10s – Otta, já a Honza. Hned cítíme, že to nebude jenom slet. Ukazujeme místním, kde že to vlastně chodí. Oni nám zatím předváděli jenom skluzy. Postupně se termika i při severním větru a zatažené obloze lepší, takže se dá letět celý hřebínek. Otta nasadí na první přelet, sice moc toho napoprvé neuletí /13,8km/, ale dle Honzovy GPS ho hledáme dvě hodiny. Večer odjezd směr jezero Achensee – kde přespíme v našem pojízdném hotelu – Meďák.

V neděli lanovkou 12E v Achensee na start. Otta ukazuje u skal, že to doopravdy již stoupá a za chvílí nám mizne v mraku. My pro jistotu ještě hodinu čekáme, až to stoupá i ostatním a startujeme taky. U skal již chodí brutální stoupák. Postupně obletáváme skoro všechny skaly a při ztrátě výšky žádny problém, výtah u skal jezdí bez přerušení, pouze čím níž, je víc divoký a se stoupající výškou se zklidňuje. Otta zatím letí na Lenggries a já ho vidím jak nad lesem kope do šišek. Já volím opačný směr – dle dalšího dne a to přelet na Mayrhofen. Z kopce nad dálnici při převýšení startu 877m letím přes dálnici středem údolí. Pak pro malou výšku volím přistání asi v půlce tratě u nádherného koupaliště /4E/ kde jsou všechny bazény obložené včetně dna nerezem. Honza mne cestou do Mayrhofenu vyzvedne. Otta svůj cíl změní, otočí a letí za mnou a po příletu k dolině volí levý hřeben. Tam nastoupá a středem pohoří letí mezi Westendorfem a Neukirchenem až přistává po 77 km málem u Mittersill. Večer jedeme pod Gerlospass ho vyzvednout ze stopa. Spíme v Mayrhofenu v gratis kempu.

Pondělí – lanovkou na Penken 8,30E. Otta opět startuje jako první a na nám známem místě točí stoupáky s dalšími dvěmi PK startujícími z Melchbodenu, pokračuje dál hřebenem a nasazuje na Insbruck, aby později přistál kousek od dálnice v Matrei, stopuje tentokrát úspěšně až k nám. Mně se vystoupat ani po hodinovém boji na stejném místě tentokrát nepovedlo, přistávám v kempu u Honzy, dáme oběd. Pak popojedem autem k lanovce na konec Mayrhofenu a jedem na Ahorn 8,30E. Nad Ahornem jedem PK přímo nad štítem +1500 až 2000m odhadem. Další stoupají za ním a do 5 min jsou tam taky. Před Ahornem bezoblačná termika a teprve za Ahornem na závětrné straně je obláček a dál max. 2/8 oblačnosti. Je právě 17,00 odpoledne, na startovačce vítr kolem 7m/s. Tuším problém a taky nastal: Přiletělo ještě 5 místních a prováděli rodeo s několika přistáními a vzlety. Honza říká – zatím se budeme dívat. Pak jsme ,,Rodeo“- hlavně Honza- předváděli taky. Ne a ne odstartovat. Mezitím několik stranových běhů ukončených zpravidla v kotrmelcích, 2x zamotání do cizího t.j mého!!!!!!!! PK tak, že jsem se zakutálel i já a ještě vyhodil koleno. Bohudík PK ani provázky nebyly natržené. Vítr byl zesílený pouze na hraně, protože ostatní bez problému létali všema směry. Postupným odkládáním času startu a čekáním, kdy se to Honzovi povede, jsem v 21 odstartoval a hezkým svahováním v neskutečném laminárním proudění čekal na Honzu asi 30min a opět – nic. Pak konečně Honza odstartoval, prolítli jsme celý Mayrhofen a ještě nad přistávačkou měli přes 800m výšky. Přistání za úplné tmy. Jeden šílenec – nevíme kde se vzal, přistál ještě hodinu po nás. Po přistání Honzu nějak bolí levá ruka.

V úterý – opět Penken, stejná situace v začátku, Otta to před Insbuckem vrací opět přes Penken a letí nad hřebenem jižně Ahornu dál na Itálii a přistává po 95km v San Candido před Toblachem. Začíná stopovat na křižovatku dálnice z Trenta. Já dneska bez problému nastoupal a letěl proti větru na Melchboden. Tam neskutečná termika přes 8m/s, takže jsem pokračoval planinou k lanovce na Aschau. Když jsem toho již měl dost, vracím se na přistání do kempu, kde Honza již má ruku v sádře. Zlomená kostička prstu v dlani – zítra určitě bude lítat. Večer se potkáme s Ottou v Sterzing a bočíme vpravo na sedlo Jaufenpass v 2096m. Tam i spíme. Příště je třeba sedlo projet a hned pod ním asi 300m je odbočka vpravo po prašné silnici asi 100m na parkoviště.

Středa – startujeme přímo ze sedla, startovaček neoficiálních je několik, samozřejmě Otta si vybral určenou jenom pro borce. První minutu bylo značné klesání a pak na vyhlídnutém – vytipovaném místě to doopravdy již jenom plynule stoupalo. Ani severní vítr po dosažení výšky hřebenu s nim nic neprovedl. S obrovským převýšení startu nasadil přes další jižní hřeben aby přistál po 16km v nejbližším údolí. Já si vyhlídl start ještě 400m vpravo, abych byl s jistotou za větrem, přes sedlo foukal dost silný severní vítr, tj. přesně do zad. Startoval jsem asi hodinu po Ottovi, v začátku nebylo tak velké klesání, pak stejné místo – pěkné stabilní stoupání než jsem dosáhl výšky hřebene. I když byla termika již silnější a jak říká Otta – je to třeba prorazit, tak jsem procvičil neidentifikovatelné figury – kolaps PK – a opět figury /nazval jsem to životní kolaps/, takže po srovnání PK jsem radši letěl dál dolinou na jih k Lanovce v Saltaus. Nedoletěl jsem, tak jsem přistál u řeky, hned u silnice před golfovým hřištěm v St.Martin. Honza jel autem – naložil mne. Oběd dáme v Saltaus, kde ani místní nelétají – je po přechodu fronty. Pokračujem přes Merano na Bolzano kde u turniketů nabíráme Ottu a lehce se vracíme k domovu. Za Brixenem sjedem z dálnice, pak se projíždí zpátky Brixen centrem, kde se odbočí na Plose a po jeho svahu jedem dál na Lůsen. Tam je přistavačka hned u silnice. Škola z SRN z Wasergruppe tam zrovna provádí výcvik. Zjistíme info a jedeme na noc k Lanovce na Plose. Sprcha pod jezem večeře a zjistíme, že Lanovka má servis po zimě.

Čtvrtek– jedem teda na Lüsen opět, jenom asi 10km a vrchní inspektor nám povoluje jeden start, je to jejich privátní, normální je ještě dál po hřebeni asi 3 km. Startuje Otta – stoupá, já za 30 min taky a i když jsem byl výškově nad startem 2x, tak po hodině přistávám. Otta odlétává k Brenneru – proti větru. Odpoledne termika sílí, Němci obědvají v penzionu u startovačky, kde i bydlí. Startuje i Honza a točí 800 nad startem, ale kvůli ruce radši přistává. Němci ruší siestu a koukají jak se bojuje v termice, můj katapult z místa do 1600 nad start, prolétávám planinu a čekám na Ottu od Breneru, přelétávám na hřeben Plose a ještě dostoupávám na 2449m nad startem – tj. s převýšením nad Plose kolem 1600m. Otta zatím opět kope do šišek na hřebenu Plose, než u antén vyletí ještě o 200m výš než já, letí mrakem a volá mne na Marmoladu. Ta je od nás jenom kousek – asi 20km. Já mám toho již dost, dnešní vytčený úkol splněn – přistávám. S Honzou dáme svačinu, kafe a sprcha je pod jezem hned vedle přistávačky. Ottu skály nenesly, jenom lesy, takže opět údolí. Jižně Brunecku. Honza nastavil údaje GPS a vyrážíme. Když konečně najdeme údolí a jsme již v něm od Otty 6,5 km – zákaz vjezdu – oprava, takže strání najedeme 22 km a konečně Ottu naložíme v 23,00!!!!!!!!. Zpět se jede druhou strání a za Bruneckem u vesnice – spíme.

Pátek – přejedeme Brenner a před Insbruckem odbočíme vlevo na Stubai. Parkujeme u lanovky 100m vlevo k přistávačkám ve stínu za zdí hotelu. Levá louka slouží pro tandemy a pravá pro ostatní. Místní instruktor to hlídá, jeho paní prodává v baru. Otta jako utrženej pes z řetězu vyráží lanovkou 11E, my za hodinu taky. Při výjezdu nahoru je Otta zrovna po startu a stoupá hřebenem výš a výš, my za chvílí taky a pro jistotu jsme s Honzou vyšlápli 100m výš na výborný start. Já nastoupal 1200m nad start a letěl dál hřebenem až pod vrchol. Tam foukal vítr opět přes vrchol tak jsem to radši otočil zpět. Honza měl přes 800m nad startem – tak byl taky spokojen. Otta dle vyprávění vrcholek oblétl – doletěl nad Landeck a rozumně přilétl ke křižovatce Nassereith, která byla na trati naší cesty na další den. Měl to jenom za 7,13 hod a 97 km! Před Füssen Honza objeví opuštěnou stodolu u ní řeku – tam spíme.

Sobota – dojedem do Swangau kde se musí platit za parkovné, přes 4 hod za 4E, které zavedli tento rok. Neznám parkovné na západě u lanovek! Situace jako každé ráno – nebudu to opakovat. Lanovka 9E. Otta tento terén zná. Tak jim to opět ukázal, kde že to vlastně stoupá, protože do té doby byly jenom slety. Zalétl si za jeden bobík s mizerným převýšením, nafukovaný severním větrem a točil na jižní nasluněné straně. Vytočil nad křížek, popolétl dopředu a předváděl akrobacii, to několikrát zopakoval. Na dnešní den měl rozkazem č.13 stanoveno: leť si kam chceš ale, dnes v 17,00 je odjezd z parkoviště! My dva pro jistotu posečkali až to doopravdy stoupalo skoro všude. Hezký jsme polétali a protože jsme předpokládali, že dnes to moc vysoko nebude, volili jsme lehlé oblečení bez rukavic. Málem nám to bylo osudné. Z vysokých hor se přibližovala bouřka – zavelel jsem k ústupu – Otta nasadil navigační na Mnichov do rovin po silnici domů. My dva bez rukavic, na uších chtěli vyklesat – moc to neklesalo, já nasadil veteránskou spirálu a držel -7-10m/s, Honza odlétl do rovin – nakonec se bouřka před naší horou zastavila a stočila svůj směr o 90 stupňů – Honza se vrátil na přistávačku. Popojeli jsme 3km se vykoupat a naložit Ottu. Byl od nás 21km u silnice v Steingaden, ale Honzova GPS ukazovala 25km severně, lehkou chybou v přenosu čísel z mobilu do GPS. /Honza si pořídí silnější brýle/. Silnice domů vede přímo Mnichovem – stačí držet Nürnberg – a do Plzně jsme dojeli v 21,00.

Závěrem: Přežili jsme to. Poznali nové výborné terény. Je to kousek z Plzně – do Lenggries o hodinu míň než Westendorf. Najeli jsme 1600km – za auto, dálnici, naftu 9300/3 osoby + poplatky za lanovky 65E.

Výsledky Otty Popovského:

hodiny km odkud(kam)

18.6. 1:44 13,8 Lengries

19.6. 5:27 77,4 Achensee --> k Mittersillu

20.6. 2:12 29,4 Penken --> Matrei

21.6. 5:16 95,6 Penken --> San Candido (Rakousko-->Italie)

22.6. 1:03 16,4 Jaufenpass

23.6. 5:39 72,5 Lusen --> k Brenneru--> Plose--> San Leonardo

24.6. 7:13 97,4 Stubei --> Landeck --> Nassereith

25.6. 3:07 21,5 Schwangau --> Steingaden

--------------------------------------------------------------------------------------